« ダスビ練習(1/21) | Main | 市原フィル演奏会(2/5) »

January 28, 2006

激しく邪悪

先般よりの問題から発展して,ついには我が家のやり方にケチをつけてきた輩がいる。子供を実家に預けてオーケストラなどの練習に参加し,さらに飲み会にまで参加するのが気に入らないんだそうだ。その上,私がとても大切に思っている仲間まで蔑ろにする発言をした。おかげでkaorina。が鬱になってえらい迷惑だ。
そもそも発端は音楽上の考え方の相違に過ぎなかったはずなのに,なぜ生き方にまで口を挟まれなければならないのか。ただこの世に存在している年数が我々よりわずかばかり多いというだけで,さも世の中を知り尽くしたかのように偉そうに振る舞うのはやめてもらいたい。人それぞれ考え方が違い,その違いに従って生き方にも違いがあるのだから,自分の考え方を押しつけるのはやめろと言いたい。まあ,そう言ってしまうと,他人に自分の意見を押しつける生き方も認めないといけないのかもしれないが。

私は,趣味でやっているアマオケの活動に私生活は関係なく,ただ音楽でのみ議論したいと思っている。子供を実家に預けて練習に参加する者もいれば,子供の世話をするために練習を休む者もいる。それでいいじゃないかと思う。
件の相手は,練習にほとんど参加しなくても子供の世話をするほうがいいという考えらしいが,私はできる限り練習に参加したほうがいいと思うので,子供を実家に預けてできるだけ練習に参加している。そして,そのことによって子供と私の距離が離れたということはない。平日は毎日十分な時間を子供との時間に費やしているし,保育所の行事にも必ず参加しているから,我が家にケチをつけてくる輩よりもずっと子供は私に信頼を置いているに違いないと思う。その証拠は,子供が実家や保育所で私の親や保育士に話したということの中身を聞けば自ずからわかる。
だいたい,仕事が忙しいからという理由でほとんど子供と接していない父親のほうが多いんじゃないだろうか?仕事が忙しいというのは言い訳で,本当の理由じゃないんじゃないか。件の男の現状を鑑みれば,今に娘から邪魔者扱いされて,惨めな思いをする日がやってくるだろうさ。(←このへん超邪悪)

私の上司の名言:「自分の能力の範囲で考えるな。
人は,自分の能力が及ぶ範囲がどんなに狭いものか,ということを認識する必要がある。その狭い範囲内だけでの考えが,ひどく的外れである可能性も理解しなければならない。
自分への戒めとしても心に留めておきたい言葉だ。
しかし,こんなことを書き連ねていることが,すでに自分の能力の範囲内でしかないということも事実なのだが。

|

« ダスビ練習(1/21) | Main | 市原フィル演奏会(2/5) »

Comments

ひげぺんぎんさん、こんにちは

>人は,自分の能力が及ぶ範囲がどんなに狭いものか,ということを認識する必要がある。その狭い範囲内だけでの考えが,ひどく的外れである可能性も理解しなければならない。

僕もこういうことはよく考えます。おっしゃるとおりだと思いますよ。

ものすごい狭い範囲でしかものごとを見てない人というのは大勢いて、そういう人たちに限って通俗的なモラルのようなことを人におしつけたりします。自分をすごく小さな枠に規定して、その中でつまらない毎日をきゅうきゅうとして過してるから、他人の自由が妬ましくてしょうがないのです。
自分の人生は誰の人生でもなく自分で生きるしかないんだから、他人に何を言われようとも、自分の納得いくようにやるしかないですよね。

Posted by: しんいちろう | January 29, 2006 at 06:16

しんいちろうさんこんにちは。

通俗的なモラル,というやつは本当にやっかいですね。そういうものを押しつけられる場面がたくさんありますが,結局のところ自分が納得いくやり方で生きた方が,後悔は少ないんじゃないかと思いますね。

Posted by: ひげぺんぎん | January 29, 2006 at 22:18

こんばんは。久しぶりにkaorina。さんのところを覘いて、あわててこちらに飛んできた次第。
仰るとおりだと思います。どのようなシチュエーションかはよくわかりませんが、今私が抱えている小学校のPTA問題とリンクする部分があり、敏感に反応してしまいました。(この件についてはあっちへおいときます)
人は自分の本当にやりたいことを心のままに実行しようとするとき、方法をなんとか考えるものだと思います。いろんな都合をやりくりして、自分の出来る範囲で限りなく努力するものでしょう。そして、その方法がみなそれぞれ異なりますし、「意識」の点でもみなが一緒ではないはずです。一くくりに、「こうあるべき」なんてものはあってはいけないと思います。

Posted by: emiri | February 05, 2006 at 21:45

emiriさんこんにちは。

kaorina。が言うには,私は特に信念が強すぎるらしく,そのせいで生きずらいようです。
今回は「オーケストラ活動を今までどおり継続する」という方法について,私なりに手を尽くして実現してきたわけですが,それも考え方が異なる人にとっては気に入らない場合があるということがわかりました。
それぞれが他人の考え方を尊重しあえれば,争いごとはもっと減るのにな,といつも思っています。私も攻撃されなければ反撃しませんし。

Posted by: ひげぺんぎん | February 07, 2006 at 16:44

However, together with Varsys Over the internet that a mutually beneficial business is usually easy to maintain by way of emails, telephone and face-to-face meetings.

Posted by: web designer job description sample | April 17, 2015 at 05:41

I do accept as true with all the ideas you've presented to your post. They're very convincing and will definitely work. Still, the posts are too quick for newbies. May just you please lengthen them a bit from subsequent time? Thanks for the post.

Posted by: knowing it | April 23, 2015 at 04:09

I'm truly enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme? Great work!

Posted by: click this | April 24, 2015 at 23:18

It's fantastic that you are getting thoughts from this article as well as from our discussion made at this time.

Posted by: get a scorpio man to marry you | April 27, 2015 at 20:56

I was able to find good info from your blog articles.

Posted by: playmygamesfree.com | April 29, 2015 at 10:23

I could not resist commenting. Perfectly written!

Posted by: candy crush | May 10, 2015 at 00:55

I think this is one of the most significant info for me. And i'm glad reading your article. But should remark on few general things, The website style is ideal, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

Posted by: crostata alla nutella | May 10, 2015 at 15:22

It's going to be end of mine day, however before finish I am reading this wonderful post to increase my knowledge.

Posted by: ortodonzia | May 11, 2015 at 00:54

Hmm it appears like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but I'm still new to the whole thing. Do you have any recommendations for beginner blog writers? I'd really appreciate it.

Posted by: animals in the tropical rainforest | May 11, 2015 at 09:32

I visit each day some web sites and blogs to read content, but this webpage gives feature based content.

Posted by: http://capablepraise1041.shutterfly.com | May 11, 2015 at 16:25

What's up everyone, it's my first go to see at this web page, and paragraph is really fruitful in support of me, keep up posting these types of posts.

Posted by: tienda erotica | May 17, 2015 at 03:01

Very good post. I am facing some of these issues as well..

Posted by: www.ibis21.info | July 15, 2015 at 01:14

Hi there to all, since I am actually eager of reading this web site's post to be updated on a regular basis. It consists of good stuff.

Posted by: ערכה לפריצת מנעולים בחיפה | June 07, 2016 at 05:05

Hello, Neat post. There's a problem along with your website in web explorer, could test this? IE nonetheless is the marketplace chief and a big component to other people will pass over your excellent writing because of this problem.

Posted by: http://www.reichgluecklichgesund.de/clients/ttv/citations/11880 | June 24, 2016 at 00:12

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/39177/8374082

Listed below are links to weblogs that reference 激しく邪悪:

« ダスビ練習(1/21) | Main | 市原フィル演奏会(2/5) »