« 空の穴を見に行こう(1) | Main | 今日の通勤CD(ショスタコーヴィチ・SQ.1~7) »

June 23, 2005

空の穴を見に行こう(2)

二人が歩いていると,向こうからもじゃもじゃした犬がやってきました。犬はどんどん近づいてきます。
すると,ぐにょぐにょした物体は突然犬に覆い被さりました。犬はびっくりして「ワン,ワン,ワン!」と吠えています。でもぐにょぐにょした物体はまったく気にする風もなく,犬を包み込み始めました。
「ワン,ワン,ワン!ガルルルーー,ワン,ワン,ワン!」ともじゃもじゃした犬はすごい勢いで吠えていましたが,そのうち静かになりました。
「いったいどうなったんだろう?」こうくんがよく見ると,なんということでしょう!犬はぐにょぐにょした物体の中でドーナツになっているではありませんか!
とってもおいしそうなドーナツです。するとぐにょぐにょした物体が言いました。「どうだい,おいしいから一緒に食べよう。」
そういえばこうくんはちょっとお腹が空いていました。だって家を出てから何も食べていないのですから。そこで二人は仲良くドーナツを食べました。甘くておいしいドーナツ。これが犬だったなんて信じられません。こうくんはすっかりお腹がいっぱいになりました。

お腹がいっぱいになると,こうくんは眠くなってきました。「ぼく眠くなってきちゃった。」
すると「ぼくがベッドになってあげるよ。」とぐにょぐにょした物体は言いました。そして四角くて平らな形になりました。さわってみるとやっぱりぐにょぐにょしています。そう,これはまるでウォーターベッドです。
「おやすみなさい。」 こうくんはウォーターベッドのような寝心地に大満足して,すぐに眠ってしまいました。

|

« 空の穴を見に行こう(1) | Main | 今日の通勤CD(ショスタコーヴィチ・SQ.1~7) »

Comments

ひげペンギンさん、面白すぎです!
挿絵をつけて、絵本として出版するといいかもしれませんね。(笑)

Posted by: しんいちろう | June 23, 2005 at 08:40

しんいちろうさん,どうもありがとうございます。
子供には続きをせがまれているのですが,残りはあと少しでもうネタ切れです。
次々話を書ける童話作家はやっぱり凄い!
挿し絵も描いてみようかなぁ?(笑)

Posted by: ひげぺんぎん | June 25, 2005 at 10:00

My coder is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a number of websites for about a year and am concerned about switching to another platform. I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

Posted by: best dating sites | November 03, 2014 at 23:31

Hey would you mind stating which blog platform you're using? I'm going to start my own blog soon but I'm having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I'm looking for something unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!

Posted by: buscando chicas locales | November 17, 2014 at 14:19

Greetings from Colorado! I'm bored to tears at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you present here and can't wait to take a look when I get home. I'm surprised at how fast your blog loaded on my phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, superb blog!

Posted by: mujeres Hermosas De venezuela | January 30, 2015 at 18:26

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you spending some time and energy to put this content together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

Posted by: Free Music Downloads | February 06, 2015 at 04:42

Hi, I log on to your new stuff like every week. Your writing style is witty, keep up the good work!

Posted by: como conquistar mujeres bonitas | March 05, 2015 at 10:35

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/39177/4668129

Listed below are links to weblogs that reference 空の穴を見に行こう(2):

« 空の穴を見に行こう(1) | Main | 今日の通勤CD(ショスタコーヴィチ・SQ.1~7) »